De eerste stap…

26 januari 2023 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Het belangrijkste van een wandeltocht is het zetten van de eerste stap. Dat klinkt banaal, maar het is toch waar. In mijn geval is dat het boeken van het vervoer naar Orthez in Frankrijk.
Dat is immers het stadje waar ik mijn tocht vorig jaar heb afgesloten en dat zal dit jaar de vertrekplaats worden om mijn wandeling vanaf ons huis naar Santiago te voltooien. Op 11 april reis ik, omgekeerd aan vorig jaar, met de Thalys naar Parijs Gare du Nord. Dan een wandeling van bijna 6 kilometer naar Gare Montparnasse voor de TGV naar Orthez. Ik heb er nu al zin in. Vanzelfsprekend zal ik mijn ervaringen hier delen.

1. Mo:
    26 januari 2023
    Leuk voor jou, ongezellig voor mij, maar superfijn dat je dit eindelijk kunt afronden!!!
    Hopelijk zonder blessures en met zo min mogelijk slecht weer…..
  2. Rina:
    26 januari 2023
    Wat een heerlijk vooruitzicht Jur!
  3. Bert Vergouwen:
    27 januari 2023
    Ha mooi Jurjen!
    Weer op avontuur en de uitdaging aan gaan. Moet een geweldige uitdaging zijn en een knappe prestatie straks bij aankomst in Santiago, waar we vanuit gaan!
    Ik wens je bij voorbaat: Bonne route!
  4. Martha:
    29 januari 2023
    Geweldig dat je weer op pad gaat, Jur. Wat een prestatie als je uiteindelijk in Santiago aankomt. Volgens mij wordt dit het mooiste deel wat natuur betreft.
    Succes met de voorbereiding.
    Martha
  5. Edith Van der Meer:
    29 januari 2023
    Ik verheug me weer om je tocht te volgen. Ik weet nog wel een paar routes die je hierna kunt lopen! Succes met alle voorbereidingen!
  6. Annemarie:
    3 februari 2023
    Een hele uitdaging. Ik wens je veel succes!
  7. Frits:
    2 april 2023
    Heel veel wandelplezier
  8. Jurjen:
    Dank je Frits!
  9. Raymond:
    4 april 2023
    Sterkte Jurjen en veel wandelplezier. Zal je volgen en mocht je problemen krijgen met het Spaans, weet je mij te vinde 😄
  10. Jurjen:
    Gracias amigo!
  11. Martha:
    5 april 2023
    Geweldig Jur dat je weer gaat lopen. Wij wensen je veel looppleziet en goed weer.
  12. Jurjen:
    Dank jullie!
  13. Leny Soldaat:
    5 april 2023
    Leuk Jurjen, ik ga je volgen! Wij zullen Monique wel een beetje bezighouden!
  14. Jurjen:
    6 april 2023
    Dat is heel attent! Dank alvast
  15. Hans van der waart:
    5 april 2023
    Ik wens je hele fijne stappen en natuurlijk heel mooi weer, een uitdaging jur. suc6 gewenst
  16. Jurjen:
    Bedankt Hans!
  17. Ankie en Gerard IJdema:
    Hoi Jurjen,
    Ik heb ook aangemeld. Wij zijn heel benieuwd hou jouw reis gaat verlopen.
  18. Jurjen:
    6 april 2023
    Ik ben ook benieuwd naar jullie tocht…
  19. Lex:
    Dag Jurjen,
    ik wens je veel succes met "de laatste loodjes" en ga je reisverhalen aandachtig lezen. Veel succes!
  20. Jurjen:
    Dank je wel Lex!
  21. Ton Kooiman:
    6 april 2023
    Jurjen; ik ga je ook volgen. Veel succes en plezier met je tocht!
  22. Jurjen:
    Dank jeTon!
  23. Gerard:
    Ik ga je volgen Jurjen.
  24. Jurjen:
    Top!
  25. Hans de Jong:
    7 april 2023
    Dag Jurjen ik hoorde van Aad en Margriet dat je het laatste stuk van je tocht gaat lopen. Heel veel succes en leuk om je te volgen.
  26. Jurjen:
    9 april 2023
    Dank je Hans!
  27. Hannie:
    8 april 2023
    Succes Jurjen, leuk om je volgen.
  28. Jurjen:
    9 april 2023
    Bedankt Hannie
  29. Dirk:
    10 april 2023
    Beste Jur, wat een mooi vooruitzicht om weer een week of vijf/zes? te gaan lopen. Ik ben weer heel benieuwd naar je verhalen en foto’s. Ik wens je veel wandelplezier!
  30. Saskia:
    Zet hem op Jur! Goede reis morgen
  31. Barbara:
    10 april 2023
    Wat een uitdaging weer Jurjen 🫢. Ik wens je veel succes en wandelplezier op deze laatste tocht 👣🥾👍
  32. José:
    10 april 2023
    Ik volg…maar wel via je blog hoor!
    Goede start morgen Jurjen en zet m op! Geniet.. 🥾🥾👌🏼
  33. Edith Van der Meer:
    10 april 2023
    Ik ben ook weer van de partij, vanaf m'n bank of bed! Geweldig dat je eindelijk dit kunt afmaken. Zet hem op en geniet ervan!
  34. Mardi vd Klugt:
    Heel veel succes Jurjen
  35. Monica van vliet:
    10 april 2023
    Heel veel succes en mooie verhalen.
  36. Iris:
    Veel succes Jurjen! Groetjes,Iris en Kees
  37. Jeroen:
    11 april 2023
    Veel succes Jurjen! Je begint gelukkig aan het makkelijke deel als je nog fris bent! Groet, Jeroen en Marie Madeleine