Korte etappe, kort verslag.

18 mei 2022 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Woensdag, 18 mei

Dag 64: Gaillères - Mont de Marsan - 17,5 km - 1590,0 km

Vanochtend afscheid van Emilie genomen. Zij wilde in Mont de Marsan graag de trein van kwart voor één naar Bordeaux halen, dus ze vertrok iets eerder. In Bougue bij de bar/tabac (koffie) trof ik haar, maar daarna was ze weg. Ik kreeg bericht dat ze op tijd was. Ook weer een hoofdstuk ten einde.

Net na Gaillères weer de A65 over:

E013D7E1-6717-437A-839D-753CAEEBFEA5

Op weg naar Bougue kwam ik een bijzonder waterpunt tegen:

FC594B9B-13AF-4ABB-86FA-AD21D5334164
Zoals je kunt lezen moest ik heeeel hard op de knop drukken voor water. Echt geen water gezien. Geen ‘tourist trap’ maar een ‘pilgrims trap’.

Het is vandaag opnieuw warm, maar vóór de grootste hitte had ik de refuge al gevonden. De sleutel was af te halen bij een Aziatische supermarkt. Die lag niet op de route, dus bij navraag gevonden. Even de pelgrimspas laten zien en ik kreeg de sleutel mee. Waar is precies de refuge? Deze straat in en dan aan de andere kant van de stoplichten. Ligt de refuge links of rechts in de straat? Deze straat in en dan aan de andere kant van de stoplichten. En bedankt!

7BCE8B51-20D7-429E-9285-80990D8661A7
Uiteindelijk zag ik het oude badhuis ook als mogelijkheid en warempel dat is het!

Dus wassen en douchen. En daarna even de ‘omgeving verkennen’, zoals dat heet. En ja hoor, alles bleek vertrouwd:

5B5164C4-E019-4FF2-93BF-B101DC2A2D1A
Prettige woensdagavond allemaal!

1. Gerard:
    18 mei 2022
    Allememachies, zou Bassie hebben gezegd bij zoveel warmte. Het zijn nu echt de laatste loodjes. Is zondag dan jouw laatste loopdag? Of is zaterdag jouw laatste loopdag?
    Straks maar weer op pad voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd die je gaat dan gaat nuttigen. Alles weggespoeld met een extra biertje, want dat heb je wel verdiend na weer zo’n warme dag.
    Succes morgen
  2. Jurjen:
    19 mei 2022
    Dank je Gerard. Zondag is de laatste loopdag. Ik verklein de etappes (afremmen) om goed uit te komen.
  3. Mo:
    18 mei 2022
    Het blijft maar warm daar! Gelukkig loop je nu kortere etappes…
  4. Jurjen:
    19 mei 2022
    Dat is zo en nu op donderdag is het een stuk minder warm!
  5. Dirk:
    18 mei 2022
    Beste Jur, ik volg je elke dag, vind dat leuk. Je weet dat ik zelf ook van tochten maken houd. Soms wandelend, vaker fietsend.
    Wat me opvalt in jouw reisverhalen, is dat je veel leuke en inspirerende ontmoetingen hebt. Vandaag trof me jouw zin ‘ook weer een hoofdstuk ten einde’. Klinkt ook een beetje weemoedig, mooi ook. Ik heb de indruk dat je een enerverende reis maakt. Groeten en succes en plezier met de laatste loodjes.
  6. Jurjen:
    19 mei 2022
    Dank je Dirk! Het is nu eenmaal aanhaken en loslaten. Niets aan te doen, en zo hoort het ook!