Heuveltje op…

7 mei 2023 - Rabanal Del Camino, Spanje

Zondag, dag 94

Astorga - Rabanal del Camino - 21 km - 2271 km

Gisteravond met een mannetje of 12 lekker gegeten in de herberg. Zweden, Fransen, Amerikanen, Belgen, Fransen en een Nederlander. Bijtijds naar bed… zoals iedere avond trouwens.

Deze morgen weer vroeg op pad, voor 7 uur. Eerst een ontbijtje kopen en toen langs de kathedraal.

D033DA4A-8FB7-467D-BD15-14EC87522F3E
Daarna Astorga uit. Het pad liep voor een groot deel door de natuur.796B593D-11D3-4769-B213-14A434EA482C
En daar waar we naast een weg liepen, werd deze op zondagochtend weinig gebruikt.
Op een gegeven moment, bij het dorp El Ganso, stonden er tipi’s in het veld.

429759D0-B391-4DA0-B35D-F4609711E8E1
Het was me te ver weg voor een onderzoek.

De wandeling was de hele tijd licht stijgend. Dat komt omdat we een berg over moeten, morgen. Op deze foto zie je die berg in de verte, met het Cruz de Ferro; daarover morgen meer.

F330665A-0BAA-4283-8BDE-A02A6F7296D9
Waar ik nog helemaal niets over heb geschreven is het feit dat ik sinds Saint Jean min of meer optrek met een groep van bijna 30 Koreanen. Van sommigen van hen leer ik woordjes, zoals an jong (bye bye) en kamza hamida (dank je). Alles fonetisch geschreven, vanzelfsprekend. Ze lopen met een klein rugzakje. Hun bagage gaat in een bestelbus, die John, hun Koreaanse chauffeur door Spanje rijdt.

6A95A24D-20FC-4C26-9A51-005F7D3573DD
Soms worden ze omschreven als de US Enterprise. Dan weten de niet-Koreanen over wie het gaat. De bus staat soms op strategische punten, om de wandelaars van eten of drinken te voorzien. Het is verder een vrolijk groepje. Het enige nadeel is dat ze soms een herberg ‘overnemen’ door hun aantal. Soms lopen ze andere afstanden en dan kom ik ze een paar dagen niet tegen. Vandaag dus wel.
Dit is de ingang van mijn huidige verblijf:

2D520FC6-590C-4A6A-A930-B377F5C38AA4
Het biertje ontbreekt natuurlijk niet.118834A9-5AB9-4D94-B6CF-610E7C37794F
Ik heb nog minder dan 250km te gaan, het gaat nog steeds boven verwachting.

D6C19B32-AF2B-4D18-B9DD-4B55C4D76D4C

Een mooie zondag verder gewenst!

1. Peter:
    7 mei 2023
    Hi Jurjen, vanuit koud Krakau volgen we jouw verhaal. Mooie plaatjes, mooie verhalen en mooi weer. En wat gaat het snel. Succes met de laatste stapjes. Oh ja Feyenoord heeft zojuist gescoord. Mijn matje op de Coolsingel is gereserveerd .Hartelijke groet Peter en Marijke
  2. Rina:
    7 mei 2023
    Sterkte met de berg morgen Jurjen!
  3. Leny Soldaat:
    7 mei 2023
    Hoi Jurjen, jij loopt sneller dan wij kunnen lezen. Hup, weer een nieuw verhaal, maar wat ziet het er leuk uit en wat een reuze ervaring!
  4. Sandra:
    7 mei 2023
    Aangezien je al met alle nationaliteiten op de foto hebt gestaan, kiek je een van de dagen de Koreanen met jezelf in het midden?
  5. Trudi:
    7 mei 2023
    Je ontmoet veel mensen en dat brengt zo te lezen een hoop gezelligheid met zich mee. Hopelijk gaan de laatste 250 km net zo voorspoedig als de afgelopen weken.
    Succes met de berg morgen.
  6. Mo:
    7 mei 2023
    Alles gaat zoooo voorspoedig! Het zou zomaar kunnen dat ik je volgende week kom opzoeken….🤷‍♀️
  7. Margriet:
    7 mei 2023
    Succes met de berg morgen, Jurjen!
  8. José:
    7 mei 2023
    Even een paar dagen afwezig geweest (we zijn zelf even een week op pad en met een kleinzoon van 3 kom je nergens aan toe) Je verhalen iig teruggelezen. Wat me opvalt is dat het naar het eindpunt steeds drukker wordt? Iig gezellig ! succes morgen!
  9. Edith Van der Meer:
    7 mei 2023
    Hoop dat je lekker kunt slapen en fit aan die berg kunt beginnen. In een dag erover heen? Succes!
  10. Huub Weetink:
    7 mei 2023
    Bijna aan de laatste 200 km.
    Dat moet je vleugels geven.
  11. Glenn:
    9 mei 2023
    Jurjen heel leuk om je te volgen! Je verhalen zijn ook heel lezenswaard en een foto van een glas of flesje bier tot besluit maakt je verslag compleet.