De een na laatste dag van dit avontuur!

16 mei 2023 - Pedrouzo, Spanje

Dinsdag, dag 103

Ribadiso - Pedrouzo - 23 km - 2494 km

Hoe ik er ook tegenaan kijk, het was een fantastisch avontuur dat op 14 april 2019 begon.

Dank aan mijn geliefde, mijn 4 lieve kinderen en 5 kleinkinderen dat ze mij dit gunden. Want ik voel me wel een beetje Johnnie de Selfkicker. Juliana zei ooit: wie ben ik… Maar voor terugkijken is het nog te vroeg, ik kom daar nog uitgebreid aan toe. Het is vandaag precies 5 weken geleden dat ik van huis ging.

Gisteren in de herberg nog iets kleins gegeten, kaas- en vleesplankje met Frederic gedeeld. Weer voor 9 uur op bed. We hadden een snurker in de kamer, eigenlijk een snukster. Jeetje, wat ging die meid tekeer! Af en toe vielen anderen haar bij , zodat we een mooi orkest hadden. Om 6 uur begon de eerste groep te rommelen. Om 10 voor zeven stond ik buiten. Rond dat tijdstip is de zon hier nog niet op.

CDF220FE-A7E6-4213-9CCD-709D7D84C656

Na een paar kilometer, in Arzua, aan de koffie met croissant. Een groot deel van de wandeling vandaag ging door bebost gebied. Niet iets om uitgebreid te fotograferen. Behalve 1 plek, die gebruikt wordt om mensen te eren.

FDB3D5F8-A363-4BF7-B84C-3E0771C99CF8

Er stonden een paar paarden in de wei, maar met hun kleur kan ik mijn kleinkinderen niet blij maken.

6F4B27C1-38D6-4F20-9264-39A6955E3351

Voor het stadje Pedrouzo stond een bord om een herberg aan te bevelen, met een soort lichtkrant, waarop vermeld werd hoeveel bedden er beschikbaar waren.

A4A95301-1396-4DC9-AA90-EEF2A7B83CD1
Nog snel even een pelgrim op de foto gezet.C3837411-5AA0-4F91-8D2E-C239AE2E8237
In Pedrouzo hebben Frederic en ik een pension geboekt, een kamer met badkamer en lakens en handdoeken. Wat een luxe. Net als alle dagen, de wasbeurt én het biertje:

56D823EA-FD81-4BBF-A0F9-3636951942E5
De Camino stroomt inmiddels aardig vol, zo net voor de eindstreep. Met ‘toeristen’ en met oude vrienden. En oud is dan al gauw minimaal 3 weken… Ik ben benieuwd naar de dag van morgen.

Ik wens jullie een hele mooie dinsdagavond!

1. Peter:
    16 mei 2023
    Respect Jurjen geniet van de laatste kilometers en dank voor het delen van jouw ervaringen. Ik ga die middag blogs missen, misschien gewoon mee doorgaan in Nederland!Groet Peter
  2. Ad Van Dooren:
    Sterkte de laatste dag! 👍
  3. Fred Ronde:
    16 mei 2023
    Succes morgen Jurjen en geniet van de laatste kilometers
  4. Trudi:
    16 mei 2023
    Je hebt het toch maar mooi (bijna) volbracht. Chapeau! Fijne dag morgen, geniet van deze laatste kilometers en de aankomst in Santiago di Compostela.
  5. Mo:
    16 mei 2023
    Geniet van elke kilometer morgen! En vooral van de aankomst in SdC, wat een belevenis zal dat zijn!
  6. Volkert Bakker:
    16 mei 2023
    Bravo Jurjen, wat een prestatie. Morgen de eindstreep en een warm welkom in Santiago.
  7. Paul:
    16 mei 2023
    Soms wegen de laatste loodjes het zwaarst, maar nu zijn ze gewoon heel bijzonder! Wat een prestatie heb je neergezet zeg...

Heel veel plezier morgen, geniet van elk moment én de finish!!
  8. Edith Van der Meer:
    16 mei 2023
    Je bent er bijna. Wat zal er allemaal in je hoofd omgaan. Goed om even gerieflijk te slapen vannacht. Idd dankzij je gezin heb je dit kunnen doen, maar jij bent het die deze top prestatie (bijna) hebt geleverd. In awe!
  9. Yvonne:
    M’n hoed neem
    Ik af voor je.. wat een wandeling van thuis naar Santiago, wat een prestatie!!
    Heerlijk genieten v d laatste wandeling en vooral het binnenkomen in Santiago!!
    Succes en
    Liefsxx
  10. Ike Veenendaal:
    16 mei 2023
    Ik wens je morgen een ontzettend fijne laatste dag toe, Jur. Je zult vast trots en blij zijn dat je de hele tocht hebt afgerond, maar vast ook zal je een gevoel van weemoed overvallen, omdat die prachtige tocht klaar is. Het doel is bereikt, maar Caminolopen is verslavend. Fijn voor je om Mo weer te zien en straks natuurlijk je kinderen en 5! kleinkinderen. En geniet straks weer van je leven thuis!
  11. Leny Soldaat:
    16 mei 2023
    Morgen een mooie laatste wandeletappe gewenst! Petje af! Was leuk om je verhalen te lezen. En je foto's te zien.
  12. Nienke:
    16 mei 2023
    Wat bijzonder om morgen je laatste dag te lopen van deze pelgrimstocht; echt zo'n giga prestatie! Geniet nog van elke km want ik verwacht stiekem dat je deze uitdaging enorm zal gaan missen! Heel veel succes en plezier!! Xx
  13. Martha Hoffenkamp:
    16 mei 2023
    Wow, super, nog één dag. Ik ken dat gevoel... spannend! Ik geniet met je mee! Voor de laatste dag, de laatste keer: Buen Camino! Ultreia et suseia. Deus adiuva te!
  14. José:
    16 mei 2023
    Gewéldig en nu op naar het eindpunt! 👌🏼
    Geniet van de laatste dag en het weerzien met Monique.
    P.s. vergeet niet te zingen onderweg hè?? 🥾🥾