Een nieuwe vriend…..

17 april 2023 - Pamplona, Spanje

Maandag, dag 74

Zubiri - Pamplona - 22 km - 1798 km

Gisteren in Zubiri ongeveer een halve kilometer gelopen naar een restaurant. Dat vonden Ann uit Australië, Andreas uit Oostenrijk en ik best ver. Maar het was de moeite waard: drie gangen menu en een halve fles wijn kostten me €21. Daarna natuurlijk weer die halve kilometer terug.
Het weer is droog en zonnig, maar in de ochtend en avond nogal koud. Dus fleece aan.

In de slaapplaats deelde ik een kamertje met 2 Duitsers en een Zuid Koreaan.

67C4AB32-BCF9-4E8E-9E0E-E1637CB66CC8
Mijn bed is rechtsboven. De Duitsers hadden het plan opgevat om het Teutoburger Woud om te zagen. En een van hen moest om 5 voor 5 naar buiten omdat hij pijn in zijn rug had. Hij was gevallen en zou ook met lopen stoppen. Heel vervelend voor hem, maar ook voor mijn nachtrust. Kortom, ik heb wel eens beter geslapen. In de albergue werd geen ontbijt geserveerd en in Zubiri was alles dicht. Dus appel, stukje chocolade en een energy bar hielpen me op weg. Na 10 km was er een resto open.

E258D27F-788C-429B-AD66-A1BD5429EF24
Ik was er niet alleen, dus moest 20 minuten op mijn beurt wachten voor ik mijn bestelling kon opgeven en mee krijgen. Je zit dan gezellig aan een tafeltje met mensen die je die dag of eerder al bent tegen gekomen. Kortom, één grote gezellige familie.

Daarna de tocht naar Pamplona verder volgen. Onderweg ook nog even de slaapplaats in Puenta la Reina geregeld.

Dit zijn de plaatjes van vandaag:

F0B5E4FC-998A-4C2A-BE29-FCE0A27B6E7267060286-7810-4E05-9D2D-C130B582C784

B93DB58C-1C60-4D17-9492-F11AEFCB4F40

Je ziet dat het mooi weer is.

Nu is Pamplona best een grote stad, van wat ik er van gezien heb, met de Plaza de Toros:

0F294F6C-20FF-4D8E-A025-5268F4D3412D513A8F23-3A3F-431E-A6B8-07F130A83163
Het gebouw met zonnescherm is het hotel waar Ernest Hemingway vaak verbleef. Dat is hier nogal een dingetje.

394F97D4-A21C-4778-B41E-66966CF66270

Natuurlijk kom je mensen tegen die je onderweg hebt gezien. En dan moet je een drankje doen, of je wilt of niet….

4EF82C33-6097-4A62-9DA5-F0ADCF7AE82C

Dit is trouwens mijn nieuwe vriend, mijn nek begint te verbranden.

8F8CED4C-DCBB-4FC7-8B3C-B70888CD5926

Mooie maandagavond.

1. Mo:
    17 april 2023
    Wat een mooie foto’s en eindelijk heerlijk weer! Geniet van je nieuwe vriend(en)…..!
  2. Martha Hoffenkamp:
    17 april 2023
    O, je bent in het prachtige Pamplona! Zo'n mooi klein stadje. Dat vond Hemingway inderdaad ook. Café Iruña is magisch!
  3. Gerard:
    17 april 2023
    Jij hebt als nieuwe vriend een pet. Nog een paar tips van mij voor het krijgen van nieuwe vrienden. 1) kies iemand die alleen aan een tafeltje zit en er droevig uitziet. Vertel gewoon hoe vrolijk jij bent en succes gegarandeerd. 2) Sluit je aan bij het barpersoneel en vertel de hele avond jouw levensverhaal. De vriendschap is dan niet ver weg. 3) ga zitten bij de persoon met gekleurde sokken. Zeg dat je zijn sokken leuk vind en begin over zijn Camino. Laat hem alles vertellen over zijn Camino.
    Succes met deze tips en het maken van vrienden.

Zonder gekheid. Dit is weer een leuk verhaal om te lezen. Succes voor morgen richting Pamplona.
  4. Rina:
    17 april 2023
    Leuk, al die nieuwe vrienden Jurjen, vooral die ene…. Vast lekker slapen vannacht!
  5. Paul:
    17 april 2023
    Goed nieuws dat je je nieuwe vriend nodig hebt! Geniet van het mooie weer en de tocht. Hopelijk blijven de bossen vannacht overeind!
  6. Annemarie:
    17 april 2023
    Het staat je beeldig en je kijkt zo foto modellerig!
    Prachtige foto’s. Wij hopen volgende maand ook Pamplona te bezoeken! Goeie trip morgen.
  7. Nienke:
    17 april 2023
    Mooi dat jij en je vrienden van gisterenavond, dan die halve kilometer wandelen (voor een restaurantje) pas echt een pittige opgave vinden.. hahaaa hilarisch!

Maar slim van die pet; je past helemaal in het wandeltoerisme daar :-)
  8. José:
    17 april 2023
    Wat een mooie omgeving en wat een gezelligheid onderweg! Geweldige pet Jurjen👌🏼
  9. Peter:
    18 april 2023
    Hi Jurjen, wat een leuk verslag en het wordt met de dag drukker voor je. Mooie tocht ik blijf je volgen.
  10. Elma:
    18 april 2023
    En al die extra kms tellen we niet eens mee in het totaal van NL naar SdC. Zo'n groot verschil tussen alleen lopen en met een grote familie maar allebei heeft z'n charme. Geniet van Spanje en loop niet te snel. Die ruim 700km zijn voorbij voor je het weet. Ultreia