Even wennen aan nieuw blog

7 mei 2022 - Douville, Frankrijk

Gisteren zeer gefrustreerd door vol blog bij WordPress en geen mogelijkheid in beeld om te upgraden. Goede raad was duur, maar via Kees dus overgestapt naar Reislogger. We gaan hier gewoon verder. Bovendien heb ik meteen een upgrade genomen, waardoor problemen in de toekomst hopelijk worden voorkomen.

Zaterdag, 7 mei

Dag 55: Périgueux - Douville - 26 km - 1373,8 km

Nog even over de dag van gisteren. Zoals gemeld afscheid genomen van Claude. Hij sliep in Périgueux bij een oude vriend. Die wil hij vragen om hem een eindje verder op de route af te zetten, zodat hij voor 20 mei in Saint Jean Pied de Port kan zijn, want hij moet de 21e naar huis. De kans om hem weer te zien wordt daardoor nihil.

Vanochtend ook afscheid van Kees genomen. Kees blijft nog een dag in Périgueux omdat hij nieuwe schoenen wil kopen. Hij heeft blaren en hoopt er zo vanaf te komen. Kees’ doel is ook SJPdP en daarna de GR10 richting Barcelona.

Zowel Claude als Kees volgen de oorspronkelijke Voie de Vézelay. Ik loop de variant via Bergerac om Monique te zien, en Rina natuurlijk, die helemaal voor mij naar Bergerac komen. Ik ben van plan om daar een rustdag te houden.

Gisteren vanwege de blogstress met Kees snel een pizza gegeten en weer terug naar de refuge. Tot mijn verbazing zag ik daar Fleurance en Jacques, mevrouw Parlevite van de ontdooide koelkast Flavignac (zie oude blog) Nou een conversatie was nog steeds niet mogelijk. Dus dat heb ik maar zo gelaten.

Zo’n drukke stad is echt wat anders wanneer je al wekenlang de stilte van de campagne gewend bent. Toen ik vanochtend de l’Isle overstak had ik deze terugblik op de kathedraal.

E12DA955-267D-45DD-922A-6B36163B92CE
De buitenwijken, na zo’n 3 kilometer, zijn dan weer fraai, met grote huizen etc.

4F282A8C-9297-41B1-B989-75EB859D3AD6

D48FDE58-2B22-430F-A007-B9CB7677354F
Voor sommigen van ons is deze dag een gedenkdag, vandaar de foto van de irissen.

41A651A3-A60A-4368-A2C9-4395185BD1C5

Ik zag trouwens dat Ozosnel, het paard van Sinterklaas ook op vakantie in Frankrijk is. Samen met 2 ezels, maar dat is hij wel gewend.

E7F3A550-0158-4489-B27B-13CDA08C2569
Mijn rustplaats vandaag is een hutje op de camping Orphéo Négro.

21D41BCC-EE4B-4A62-A102-EE5BF56E11F5
En dit is het uitzicht:

image5
Bij het halen van de sleutel, meteen maar het biertje gekocht!

6F769CD9-3E93-46E9-B0B0-2E674B7A2307

Wasje gedaan, douche genomen en straks naar het restaurant. Wat een heerlijkheid.

Ik wens jullie ook een mooie zaterdagavond!

1. Trudi:
    7 mei 2022
    Alweer een mooie zonnige dag en goede voorspellingen voor de komende week. Je onderkomen voor vannacht met uitzicht ziet er goed uit. Eet smakelijk voor straks, lekker slapen en morgen weer een dagje dichter bij je doel. Succes!
  2. Jurjen:
    7 mei 2022
    Ja over het weer kan ik echt niet klagen! Het eten was oké en de wijn lekker. Ik zit op het terras van mijn riante onderkomen en hoor de vissen af en toe de oppervlakte van het water breken.
  3. Mo:
    7 mei 2022
    Mooie tocht weer! De irissen, herinnering aan onze lieve Henk, overleden 7 mei 2015.
    Fijn dat je nu ook eens een gite voor jezelf hebt! Mooie avond, mn koffer is gepakt!
  4. Jurjen:
    7 mei 2022
    Goede reis en behouden landing! Tot gauw
  5. Martha Hoffenkamp:
    7 mei 2022
    Wat leuk dat Monique komt. Geniet van het weerzien, allebei!
    En dus een extra voordeel van het opa-zijn: je herkent Ozosnel direct 😁. Heb het goed!
  6. Jurjen:
    7 mei 2022
    Ja ik kijk er naar uit! Dank Martha.
  7. Kees:
    7 mei 2022
    Mooi dat het lukt met reislogger Jurjen, fijne zondag!
  8. Jurjen:
    7 mei 2022
    Met jouw hulp Kees!! Waarvoor dank. Goede voortzetting zonder blaren gewenst, en wie weet tot ziens.
  9. Gerard:
    7 mei 2022
    Mooi is het om te zien dat je de stilte van de campagne plaatst tegenover de drukte van de stad. Je bent dus alweer behoorlijk gewend geraakt aan de traagheid die in het leven komt van een Pélerin. Mooie wandeling gewenst richting Bergerac.
  10. Jurjen:
    7 mei 2022
    Ja Gerard, het tempo van het land gaat per seizoen. En dat is traag.
  11. Heleen:
    8 mei 2022
    Fijn weer met je mee te reizen Jurjen, leuk dat Monique en Rita een stukje met je meelopen. Succes met je tocht .
  12. José:
    Hi Jurjen,
    Wat een mooie reis is het toch, en met geweldig weer! Veel gezelligheid straks met Monique en Rina, leuk dat ze een stukje met je meelopen... Wij genieten een beetje mee van de foto's!
    Groet Jose en Ben
  13. Jurjen:
    8 mei 2022
    Dank jullie; het was een mooi weerzien!