Ophaalservice

13 mei 2022 - Gironde-sur-Dropt, Frankrijk

Vrijdag, 13 mei

Dag 59: Pellegrue - La Réole - 26 km - 1475 km

De pizza van Pizza de Lolo was erg lekker, maar wel wat veel.

image1

image2
In die markthal stond de foodtruck van Lolo.

Om 9 uur was de dag voorbij. Ik sliep met Sébastien op de kamer. Om 11 uur besloot hij het bos in te gaan om een paar bomen om te zagen. Gelukkig kon ik hem afleiden, door tegen hem te ‘praten’.

Met Emilie vertrok ik deze morgen om 8 uur; eerst naar de bakker voor de lunch en toen op stap. Zij blijkt de komende dagen dezelfde onderkomens te hebben geboekt als ik.
Het eerste wat we zagen was het feit dat we op de goede route zaten.

image4
Het tweede was een ‘kraanvogel’:

image3
De route ging weer langs de wijnvelden.

image5
Zoals je ziet moeten de druifjes zich deze zomer nog ontwikkelen. Toch wordt er geregeld in de velden gewerkt, maar door weinig mensen.

Heel langzaam verandert het landschap; er komen meer graanvelden tussen. Alhoewel dat op deze foto nog niet goed te zien is.

image8
Een oude watermolen doet terugdenken aan het eerste deel van mijn wandeltocht.

image7

Bij de start vanochtend was het nog bewolkt, maar tussen de middag, als de zon zijn volle kracht krijgt, lost het wolkendek gedeeltelijk op en wordt het flink warm. Goede rustpauzes in de schaduw zijn dan belangrijk.

Emilie loopt wat langzamer dan ik. Nu had ik de afgelopen twee dagen behoorlijk doorgelopen, na de rustdagen in Bergerac. Ik merkte gistermiddag een spierpijntje net boven mijn linkervoet. Ook vanochtend. Maar door langzamer te lopen trok dat gelukkig weg. Hardlopers zijn…. niet nodig als je week in week uit loopt!

Aan het eind van de middag kwamen we aan in La Réole. Eerst snel een biertje gekocht en ook snel opgedronken:

image0
We hadden ieder van ons afzonderlijk de pastorie gebeld voor een onderkomen en we hadden allebei hetzelfde adres gekregen. Bij mevrouw Christiane Guignard. We moesten om 5 uur bij de kerk zijn, dan zou zij ons oppikken. Dat klopte. Er stond een auto, want Christiane woont 7 km buiten La Réole. Ze is ontzettend vriendelijk en heeft heerlijk eten klaargemaakt. Vandaar deze late blog. Ze brengt ons morgenochtend weer terug naar de kerk, zodat wij onze tocht kunnen voortzetten.

Alle lezers een mooie vrijdagavond gewenst!

1. Edith Van der Meer:
    13 mei 2022
    Gelukkig de blog is er! Ik werd al bezorgd toen ik een half uur geleden wakker werd (in NZ voor de duidelijkheid) er geen reisverhaal van Jurjen was. Gelukkig viel hij al snel in mijn inbox! Goed dagje weer. Slaap lekker zo!!
  2. Jurjen:
    14 mei 2022
    Pas de souci! Soms gaat het eten voor de blog!
  3. Mo:
    13 mei 2022
    Wat een lieve Madame! En weer eens uitgebreid gegeten. Succes morgen, het wordt warmer en warmer….
  4. Jurjen:
    14 mei 2022
    Ja het was een warme zaterdagmiddag!
  5. Kees:
    13 mei 2022
    Hé Jurjen, wat leuk dat je nu met Emilie wandeld. Doe haar de groeten.
  6. Jurjen:
    Gedaan en groeten terug Kees
  7. Gerard:
    13 mei 2022
    Geweldig hoor, het is; eten, wandelen, wassen, douchen en slapen. En dat echt alweer aardig wat daagjes nu. Simpel maar tegelijk doeltreffend en louterend. Het is mooi. Ik hoop dat die blessure snel wegtrekt. Goede dag morgen.
  8. Jurjen:
    14 mei 2022
    Dank je Gerard. Het is vandaag goed gegaan.
  9. Elma:
    13 mei 2022
    Ga je morgen de lange route doen naar Bazas of iets tussenin gevonden? Ik werd geadviseerd om de weg aan te houden ipv de route ivm meer kms. Ben er deels vanaf geweken, veel verkeer en asfalt.
    Bijzonder om te zien dat je nog een lezen uit NZ hebt. Benieuwd waar Edith woont. Ook Camino gelopen?
    Bon courage
  10. Jurjen:
    14 mei 2022
    Soms een korte route, meestal de aangegeven route.
  11. Edith Van der Meer:
    14 mei 2022
    Hallo Elma, ik ben Jurjen's schoonzus en woon in Tairua en in Napier op het noord eiland van New Zealand. Nee nog nooit de Camino gelopen wel stukjes van andere Camino's in Spanje (o.a. Camino del Rei)
  12. Hans:
    14 mei 2022
    Nog even volhouden, Jurjen !! Heb een paar dagen gemist. Ga het nog inhalen !!
  13. Jurjen:
    Gaat goedkomen Hans
  14. Elma:
    14 mei 2022
    Hi Edith, leuk dat je reageert. Mijn Camino vanui Breda in 2016 komt nog iedere dag voorbij en Jurjen zijn verhalen brengen nog wat extra herinneringen boven. Fantastisch hoe hij het doet.
    Camino groetjes vanuit West Melton (Christchurch)