Wijnranken, zo ver het oog reikt

12 mei 2022 - Pellegrue, Frankrijk

Donderdag, 12 mei

Dag 58: Saussignac - Pellegrue - 26,2 km - 1449,0 km

Gisteren voor mijn eigen maaltijd gezorgd. Daarna nog de eerste helft van de eredivisiewedstrijden ‘gezapt’ en om 9 uur licht uit.
Vanochtend om half 8 de deur uit want ik wilde op tijd de sleutel(-code) in de mairie van Pellegrue kunnen halen.

De hemel was bewolkt maar prachtig.

6805C247-621E-467C-BFDE-6E8940D75993
Een hele afwissseling als je dat met de afgelopen weken vergelijkt. Naarmate de ochtend vorderde werd het donkerder en ik kon het in de verte horen donderen. Ik heb het dan ook niet droog gehouden.

De regen duurde een kwartiertje en gelukkig had ik de hoes over mijn rugzak gedaan en mijn regenjas aangetrokken. Die laatste kon dus na 20 minuten weer uit.

Ik had een route uitgezocht die afweek van de uitgezette route, want die scheelt me een dag wandelen. Het gevolg was dat ik de hele dag tussen de wijnranken liep. Niet vervelend, maar voor het verhaal in dit blog is het niet spannend.

B0C4B741-57B4-4F8B-9969-C32138C5D3C2
Iedere boerderij noemt zich chateau. En waarom ook niet? Een leuk plaatje op een etiket is belangrijk.

C01F8961-63F8-4529-A393-6261C5F95235

Onderweg geen dorp of gehucht waar je iets te eten of te drinken kunt kopen. Gelukkig wel een bankje gevonden waar ik tijdens het lunchuurtje de meegedragen boterhammen kon nuttigen en een beetje kon uitrusten.

Ik kwam meer dan op tijd aan in Pellegrue, dat volgens mij kraanvogel betekent.

265AD33A-9F00-46CF-B487-9DD583B2A2C4
Naar de mairie om mijn bijdrage van € 10 te betalen en om te horen wat de sleutelcode is. En uiteraard om het stempeltje in mijn pelgrimspaspoort te scoren.

Lekker douchen en een klein wasje doen om daarna naar de enige bar te gaan die hier nog open is voor het etappebiertje:

7FA3C3A8-A269-4303-9C98-1E6A3AC0DEA2
Omdat Monique vindt dat ik overdag te weinig drink, heb ik ook maar een tweede besteld.

Er komt hier iedere donderdagavond een pizzabakker langs, die in zijn camion verse pizza’s bakt. Ik ga er van genieten!

Mooie donderdagavond voor alle lezers!

1. Rina:
    12 mei 2022
    Proost Jurjen, en eet smakelijk!
  2. Jurjen:
    Dank je. De pizza is besteld 😁
  3. Huub Weetink:
    12 mei 2022
    Een hele verandering om weer alleen onderweg te zijn.
    Een lekkere pizza en een potje bier, daar is niks mis mee. Bon appetit.
  4. Jurjen:
    Dank je Huub!
  5. Nienke:
    12 mei 2022
    Wat een mazzel dat je precies hier donderdagavond bent! Xx
  6. Jurjen:
    12 mei 2022
    Dat kun je wel zeggen, hij is iedere avond ergens anders!
  7. Gerard:
    12 mei 2022
    Mooi advies van Monique om goed te blijven drinken. Je moet zeker niet uitdrogen. Pffft….. vandaag heb je meer dan 26 km gelopen. Mooi hoor. Eet smakelijk voor straks.
  8. Jurjen:
    Dank je Gerard. Zo eigenwijs ben ik natuurlijk ook niet 🤪
  9. Annemarie:
    12 mei 2022
    Goed advies van Monique( dat meer drinken) .
    Vandaag hebben wij gefietst (52 km) en de basiliek van Oudenbosch bezocht en de toren beklommen. Dus ook weer genoeg beweging. Goede reis verder!
    Groetjes
  10. Jurjen:
    12 mei 2022
    Dank! Dat is best een heel gedoe. Volgens mij is dat een kleine kopie van de kerk in Rome.
  11. Mo:
    12 mei 2022
    Fijn dat je af en toe goed naar me luistert….
    Wij hebben uit verveling maar lekker geshopt vandaag!!!
  12. Jurjen:
    12 mei 2022
    Dat weet je. Ik hoop dat de verveling nu voorbij is. Eet smakelijk straks!
  13. Kees:
    12 mei 2022
    Je schiet lekker op Jurjen. Je ligt alweer een dag voor op mij. Doe de groeten aan bekenden!
  14. Jurjen:
    14 mei 2022
    Hoi Kees, je krijgt de groeten van Emilie!